I made this widget at MyFlashFetish.com.

Photobucket

Search This Blog

Wednesday 16 March 2011

UNTUKMU YANG BERGELAR MUSLIMAH

1. Agar wajah selalu segar, berseri-seri, dan cantik, cucilah sekurang kurangnya 5 kali sehari iaitu dengan air wudhu. Jangan dikeringkan, biarkan menitis dan kering sendiri. Lalu ambillah sajadah, solat, berzikir, berdoa.

2. Untuk menghilangkan stress, salah satu penyebab kerut di wajah, pe...rbanyaklah ‘senaman’. Jika tidak ada waktu untuk pergi ke studio fitness, spot-gym, dll, cukup dengan memperbanyak solat. Dengan solat bererti kita menggerakan seluruh tubuh. Luahkan semua keluh kesah kita pada Zat Yang Maha Tahu - Allah SWT dengan zikir dan doa.

3. Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyum. Tidak hanya di bibir tapi di hati juga. Katakan pada diri sendiri anda adalah cantik dan tidak memerlukan sebarang pembedahan. Tidak lupa membisikan ‘kata kunci’ “Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindah pula akhlak ku” (HR Ahmad). Untuk mendapatkan bibir cantik, bisikan kalimat-kalimat Allah, tidak bercakap bohong, atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takabur.

4. Agar tubuh langsing, lakukan diet yang teratur yaitu dengan berpuasa seminggu 2 kali, Isnin dan Khamis. Makanlah makanan halal, perbanyakkan sayuran, buah-buahan, air putih. Insya Allah………

No comments:

Post a Comment